Hej på er!
Jag läser svenska ett år och jag vill gärna ha kontakt med alla som kan lite gran svenska. Vi kan ju umgås skriftligt (helst på svenska) genom Svenska Palma om det är möjligt. Vi kan prata om allt och alla. Jag vet inte vad forumreglerna säger om man får det eller inte? Administratorn kan ju meddela mig om det är förbjudet. Med vänliga hälsningar |
For Anna-Karin: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Anna-Karin:> Sedan kan man bli överraskad...
Det var precis vad jag menade...
For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Hur känns det? Mycket tänkeväckande ((( Skriv Boden i sökrutan som är högst till höger på en viss websida och du förstår vad jag menar. Var försiktigt med journalister, de brukar skriva allt vad du säger. Sedan kan man bli överraskad...
For Anna-Karin: For Toma: For odium: For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Anna-Karin:> Istället publicerade de en annan artikel om mig idag ))).
Länk, länk! (Nej, jag skojar bara. Odium har helt rätt att man behöver inte avslöja sin identitet). Kan du berätta, hur känns det efter publicering? En journalist också ville intervjua mig - hur det känns att vara ny i Sverige - men jag vågade inte: tänk om de skriver fel? ;-) Отредактировано автором: 8 декабря 2011 г.
For Toma: For odium: For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Toma:> Man också kan skriva olika texter till tidningar.
Toma:> Det känns jätte roligt om de blir publicerad: http://www. Grattis Toma! Jag har också skrivit en artikel för Kuriren men den blev aldrig publicerat. Istället publicerade de en annan artikel om mig idag ))).
Re: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Непонятно, к чему эти понты?
For Vladde: For Toma: For odium: For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Vladde, vad bra att du märkte det, för mig är det viktigt. Från tidningen, fick jag ingen feedback.
For Toma: For odium: For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Inte dåligt alls.
Fast det här låter lite konstigt. "En nyanländ invandrare kommer aldrig att uppfylla dessa krav". I alla fall ologiskt.
For whynot: For odium: For Toma: For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
odium:> Men vad duktig du är, Toma!
whynot:> Väldigt imponerande! Tack! :D Hör du, Odium, jag anar om du har fler artiklar publicerad men aldrig berättar för oss.
For odium: For Toma: For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Toma:> kuriren.
odium:> Men vad duktig du är, Toma! Oj! Väldigt imponerande!
Toma:> kuriren. nu/nyheter/default.
Men vad duktig du är, Toma! Jag håller med, om egen artikel blir publicerad höjer det eget självförtroende mycket. Fast man ändå måste behärska språket ganska bra för att skriva i tidningar. Отредактировано автором: 8 декабря 2011 г.
For odium: For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
odium:> Fast det är kanske bättre att skriva på något intressant svenskt forum
Man också kan skriva olika texter till tidningar. Det känns jätte roligt om de blir publicerad: http://www.kuriren.nu/nyheter/def... Отредактировано автором: 7 декабря 2011 г.
For cvetochek: For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
cvetochek:> jag vet inte kan det hjälpa om vi skriver här.
Det beror på vilket mål du har. Övningar i alla former är nyttiga. Fast det är kanske bättre att skriva på något intressant svenskt forum där man kan se reaktioner av andra människor (förhoppningsvis de som har svenska som modersmål) på det du skriver. Åtminstone kan man se om de andra svarar eller kommenterar på rätt sätt och då kommer du att se att ditt budskap uppfattas rätt. Vad gäller stavfel är det sällan att svenskar rättar någon... cvetochek:> Hej, jag kan lite svenska Håller du på att läsa svenska på en kurs?
For lilija: Skriv på svenska! Здесь ведем дискуссии только по шведски!
Hej, jag kan lite svenska , men jag vet inte kan det hjälpa om vi skriver här.
|
В данный момент, вы не вошли на Пальму под своим именем, поэтому добавление ответов Вам не доступно.